Händelser RSS - Dalarna

onsdag 23 juni 2010

20100623

Har nog ej uppdaterat texten men den 20 cyklade jag runt Enebyvägen sedan upp i skogen.Spelade in Gunnar 2010 0620.


På fredagens efter middag märkte jag att internet anslutningen inte fungerade.
På kvällen ringde jag bredbandsbolaget väntetid totalt 30 minuter.
En större driftstörning hade skett efter ett oväder med hagel storm över Märsta.
Delar av Märsta blev strömlöst dock ej hos mig.
Ringde även lördag och söndag fortfarande fel.

På måndagen var till tandläkaren en ersättare till Lama.
Amalgan ingen laser utan vanlig borr sprutan tog bort allt i käften i fyra timmar.
Tog runt 20-25 minuter kostade 650kr FK betalade resten 650kr.
Dom hade haft trasigt internet men det hade börjat fungera igen.

Men tandsköterskans son en bit bort hadez allt trasigt.

Gick en sväng genom Steninge med naken överkropp två små pojkar undrade varför jag gick klädd så.

På måndags kvällen fick ett besked från bredbandsbolaget den trasiga utrustningen skulle bytas ut under onsdagen.

Tisdag iväg mot Ansgars Hage runt två mil dit+returen.
Sist där var det ruskigt kallt med storm vindar.
Nu stekhett satt på trätrappan till kohagen blev röd om benen helt grillad.
Spelade in Gunnar 2010 0622.

På väg hem mötte en grävling samt ett stirrande rådjur.
Kortfattat hemma kom jag i full fart höll på att krocka med den söta kattflickan på gården.

Hem iklädd endast trasiga gamla cykelbyxor.

Idag tjafsat med mcshopen först kunde man ej ringa bara en röst som svarade.
Nu kunde man trycka en etta häftigt.
Han skulle räkna ut summan han hade ringt min mobil och snackat in den 14 men ingen har ringt alls.

För att byta ut den digital hastighets mätaren mot orginal framkåpan måste hela styret bytas ut.

Styret kostar 1.700kr måste beställas från Danmark tar tre veckor +monterings kostnad.


Idag sur fått nåt i halsen svullen kan knappt prata eller äta vet ej om det blev ett sår efter sprutan.

Testat IP telefonen hela dagen men under efter middagen började det hända nåt.
Drog igång bäggde datorerna A verkade fungera fick DNS fel på B gjorde en omstart.
Telefonen fungerade normalt bägge datorerna tog emot epost osv.

Telefonen ringde inte normalt det var min ex flickvän Magdalen bara ett kort samtal.
Hon kallade mig för älskling jag hann bara berätta allt i korthet puss och kram osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med din kommentar,vårda språket!