Händelser RSS - Dalarna

tisdag 26 januari 2010

Robert Boström SD Hoppar av!

OptionsDisable Get Free Shots
Robert Boström
--------------------------------------------------------------------------------
Till mina partivänner
By Robert Boström
Valet 2010 kommer bli ett historiskt val för Sverigedemokraterna, det är valet då SD förväntas ta sig in i riksdagen och på allvar påverka svensk politik. Jag kan dock meddela att jag inte kommer kandidera för Sverigedemokraterna, delta i valrörelsen eller inneha något förtroendeuppdrag inom partiet.

I slutet av november 2009 fick jag ej förnyat förtroende för tjänsten som politisk sekreterare och har sedan årsskiftet varit arbetslös. Att jag ej skulle få förnyat förtroende för tjänsten kom först som en mindre chock, men i efterhand när man har sett vad maktbegär och pengar kan göra med människor så var det inte helt oväntat.

Förlusten av tjänsten har drastiskt försämrat min ekonomi, men den riktigt stora skadan är att jag helt har tappat suget för politik. Det allt trögare politiska engagemanget har kommit krypandes under 2009, och allt eftersom entusiasmen och motivationen har ersatts av byråkrati och pappersexercis har viljan att arbeta politiskt och vara offentlig försvunnit allt mer och mer. När jag slutligen inte fick förnyad förtroende som politisk sekreterare så var det som om luften gick ur mig, men kanske också har man gjort mig en stor tjänst.

Jag har tröttnat på att vara politiker. Jag har tröttnat diverse partistrider, konflikter och fjäskande idioter som går över lik för makt och ersättningar. Jag har tröttnat på falska journalister och fula påhopp i media, och jag har tröttnat på att vänsterterrorister går på medias lögner och rättfärdigar sin ”intifada” mot Sverigedemokraterna.

Jag har den senaste månaden avsagt mig alla förtroendeuppdrag inom Sverigedemokraterna och Sverigedemokratisk Ungdom, samt meddelat att jag inte tänker ställa upp i valet 2010. Det finns säkerligen någon partimedlem som tycker att jag sviker både dem, SD och Sverige, men jag måste följa mitt samvete och göra det som känns bäst för mig.

Jag vill tacka alla som har läst och följt min blogg genom de dryga två år som den har funnits. Bloggen kommer att finnas kvar, men den kommer antagligen inte uppdateras så ofta och det kommer med största sannolikhet inte handla om politik.



Detta inlägg postades den januari 17, 2010 kl 12:27 f m under Personligt. Du kan följa alla svar på detta inlägg via RSS 2.0-flödet. Både kommentarer och pingar är för närvarande stängda.

--------------------------------------------------------------------------------
Blogga med WordPress.com.
Inlägg (RSS) och Kommentarer (RSS).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med din kommentar,vårda språket!