Händelser RSS - Dalarna

fredag 19 mars 2010

Hennix

Kvällen mot torsdag 18 mars vandaliserades Nils-Eric Hennix nya bil, sannolikt av en vänsterextremist. Bilen fick skador för tusentals kronor. Hennix förra bil brändes upp av vänsterextremister (troligen AFA) vid en mordbrand den 22 augusti förra året. Med sprängattentaten på Hennix egendom så var onsdagens attentat den femte i ordningen. Polisen i Hässleholm betraktar bilvandaliseringen som ett hatbrott och kommer att utreda detta med speciell prioritering. Misstänkta AFA-iter, bl a från Hässleholm och Tyringe, har tidigare förhörts i samband med mordbranden. SÄPO utreder också brotten och har en bra bild över aktiva vänsterextremister.

N-E Hennix utlyser nu en belöning på 4.000 kr till den som kan ge tips på vem som är skyldig till mordbranden eller till vandaliseringen av den senaste bilen.
- De skyldiga bör be till Gud att Polisen tar dem innan jag får tag på dem. Min vedergällning blir tusen gånger värre än rättsmyndigheternas, säger Hennix. Den eller de skyldiga kan räkna med att få hembesök av mig och några mycket brutala individer ur bike- och nationella miljöer så snart jag får reda på vilka ynkliga kräk det är fråga om. Ett par nationella organisationers säkerhetstjänst kommer att bistå mig att söka reda på de skyldiga vänsterextremisterna.
- Liksom konstnären Wilks har jag ett par yxor i beredskap och kommer att använda dem i försvarssyfte om någon maskerad dåre tar sig in på min tomt.

- De som terroriserar mig har synnerligen låg intelligens. De saknar normal begåvning att formulera sig i debatter och kan bara göra sig skyldiga till primitiv och barnslig skadegörelse. De är fega ynkryggar som agerar i gäng, maskerar sig och springer hem till mamma efter att ha skadat bilar m.m. När de åker fast kommer jag att begära av åklagaren att de ska genomgå sinnesundersökning och förhoppningsvis spärras in på fast paviljong.

- De obegåvade vänsterextremisterna verkar inte ha tillgodogjort sig att de varken kan skrämma mig eller få mig att upphöra med mitt politiska författarskap. För varje attentat har jag ökat mina politiska kommentarer på internet. Så även nu. Som svar på senaste vandaliseringen ska jag arrangera en stor nationell demonstration i Hässleholm med deltagare från alla nationella organisationer i Sverige och kanske från övriga Europa. Till hösten kommer jag ut med en bok. I denna bok ska jag presentera de skyldiga vänsterextremisterna med namn, personnummer, foto och i övrigt nyttiga uppgifter, så snart de avslöjats. Uppgifterna kommer även att förmedlas till privata och offentliga arbetsgivare åratal framåt i syfte att skydda dem mot farliga attentatsmän, lovar Nils-Eric Hennix.












--------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med din kommentar,vårda språket!